Dystans74.00 km Czas04:26 Podjazdy349 m
Temp.15.0 °C
EV10 Estonia Tallin-Padise
Kategoria sakwy/bikepack
Pierwszy dzień wyprawy po R10 wzdłuż estońskiego wybrzeża. Start z centrum Tallina po asfaltowych chodnikach, które w większości odpowiadają tu za ruch rowerowy. Na przedmieściach chodniki ustępują miejsca wydzielonym DDR-om i tak już zostaje do najdalszych przedmieść. Wraz z końcem zabudowań ruch przenosi się na jezdnię, na której natężenie ruchu bardziej przypomina drogę gminną niż wojewódzką. Kultura jazdy też znacząco odbiega (na plus) od naszej rodzimej, więc podróż przebiega niespodziewanie spokojnie.

W Keila-Joa robimy postój na szybkie zwiedzanie neogotyckiej posiadłości, wzniesionej przez Alexandra von Benckendorffa, oraz regenerację w pobliskim barze. Jak okaże się później, tego typu przybytki są raczej rzadkością i planowanie trasy należy rozpocząć właśnie od sprawdzenia możliwości postoju na trasie. Nawet jeśli jest to postój pod sklepem spożywczym.

Dalej znowu asfalty, lasy i sporadyczne postoje widokowe.